W jaki sposób e-sklep powinien podchodzić do swoich klientów?

Sprzedaż towarów i usług w sieci staje się coraz bardziej popularna. Wielu sprzedawców decyduje się przenieść swoje biznesy do sieci albo dla maksymalizacji zysków prowadzić sprzedaż dwukierunkową: stacjonarną oraz internetową. Większość z nich zastanawia się w tej sytuacji, jak podchodzić do klientów w Internecie. W przestrzeni wirtualnej, podobnie zresztą jak w rzeczywistości, niezwykle istotne jest budowanie właściwych relacji z klientem oraz nawiązywanie z nim dialogu. Komunikacja wygląda tutaj inaczej, niż w przypadku tradycyjnej działalności. Jakie nawyki pomagają przedsiębiorcom kształtować pozytywny wizerunek firmy i przekonywać do siebie coraz większą liczbę klientów?

Personalizacja to podstawa
W sieci istnieje ogromne niebezpieczeństwo potraktowania swoich klientów, jako ogromnej, jednorodnej masy. Postawmy się przez chwilę na miejscu takiego klienta. Czy czulibyśmy się dobrze mając świadomość, że sprzedawca widzi w nas jedynie malutki element gigantycznej całości? Kluczem do sukcesu w handlu internetowym jest personalizacja. Można ją realizować w rozmaity sposób. Nowoczesne technologie znacznie nam to ułatwiają. Mamy na przykład możliwość prześledzenie dotychczasowej historii zakupowej danego klienta i skierowania do niego indywidualnej oferty. Stałych, wiernych klientów możemy wyróżniać oferując im dostęp do specjalnych promocji czy rabatów. W sytuacji, gdy klient z jakichś powodów nie dokończy zakupów możemy wysłać do niego maila z przypomnieniem o dokończeniu transakcji. Operatorzy systemów płatniczych dają nam dziś do ręki narzędzia, które pozwalają na automatyzacje takich czynności. Dzięki temu w łatwy i szybki sposób możemy poprawiać doświadczenia zakupowe klientów i budować ich zaufanie oraz lojalność. 

Sprzedaż zależy od podejścia 
Prowadząc sprzedaż w sieci możemy wyznaczyć sobie dwa główne cele: maksymalizację zysków oraz satysfakcję klientów. Od tego, co postawimy na pierwszym miejscu, zależy w znacznej mierze nasz sukces. Oczywiście, każdy sprzedawca internetowy będzie dążył do tego, aby osiągnąć jak największe zyski. Ciężko pracujemy po to, aby zarabiać. Nie ma w tym nic złego ani dziwnego. Jeśli jednak zyski postawimy na pierwszym miejscu, możemy łatwo wpaść w pułapkę szukania oszczędności. Może to się odbywać kosztem bezpieczeństwa transakcji czy komfortu klientów. W efekcie jedynie odstraszymy potencjalnych konsumentów i wcale nie zwiększymy zysków. 

Jeśli za główny cel postawimy sobie zadowolenie klienta i wszelkie działania podporządkujemy temu celowi, zyski przyjdą właściwie same. Jeden zadowolony klient przyciągnie do sklepu dziesięciu kolejnych. Nie ma lepszej formy promocji. Zadbajmy, zatem o maksymalną satysfakcję klientów. Tak naprawdę e-klienci oczekują od zakupów w sieci niewiele. Zakupy mają być szybkie, wygodne i bezpieczne. Aby spełnić te wszystkie warunki wystarczy współpraca ze sprawdzonym i zaufanym operatorem płatności. To dzięki niej będziemy mogli zaoferować klientom szeroki wachlarz płatności oraz form sprzedaży dopasowanych do ich potrzeb i wymagań. Nie bójmy się nowoczesnych rozwiązań, które wspomogą nasz internetowy biznes. 

 

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 6457 945

E-mail: kontakt@agitokodpromocyjny.pl

Poradnik na temat bezpiecznych zakupoów przez Internet i szybkich płatności online.