Płatności dla firm

W Polsce mamy do wyboru kilka serwisów obsługujących płatności elektroniczne dla firm. Wybór najlepszego serwisu dla Twojej firmy będzie jednak uzależniony od kilku czynników, m. in. wielkości firmy, rodzaju świadczonych usług, zapotrzebowania na obsługę konkretnych rodzajów płatności elektronicznych i kosztów prowizji. Przedstawione przez nas poniżej serwisy są najlepszymi opcjami do wyboru dla firm. Trzeba pamiętać, że klienci indywidualni korzystają z nich na zupełnie innych warunkach. Zapraszamy do lektury.

Wariant dla nowych firm
Zdecydowana większość z serwisów, które zajmują się obsługą płatności elektronicznych dla firm wymaga potwierdzenia prowadzenia działalności gospodarczej od osoby, która ubiega się o członkostwo. Wyjątkiem spośród polskich serwisów jest Dotpay, aczkolwiek korzystanie z niego bez prowadzenia własnej działalności jest dużo droższe. Początkujące firmy muszą dać sobie trochę czasu na rozpęd, dlatego warto negocjować oferty. Zakładając, że miesięczny obrót nowej firmy wyniesie nie więcej niż 30 tysięcy złotych, można starać się np. o 1,49% opłaty. Jeśli chodzi o dostępnych operatorów, to najniższe stawki ma serwis Bluemedia, aczkolwiek tylko kilka procent nad nimi (1,55%) jest kilka o wiele większych i starszych platform płatniczych, np. PayU czy Przelewy24. W tym zestawieniu zdaje się wygrywać Dotpay, który nie ma stałej oferty dla nowych firm, a każde zgłoszenie rozpatruje indywidualnie, więc jest szansa, że można uzyskać znacznie lepsze oprocentowanie na świetny wybór opcji płatności online. 

Roczny sklep internetowy
Jeśli dobrze przygotowałeś biznesplan i pilnujesz sytuacji na rynku, na pewno Twoja firma rośnie w siłę w ciągu 12 miesięcy. Zakłada się, że po roku funkcjonowania sklepu internetowego średni przychód na miesiąc to ok. 80-100 tysięcy (przy założeniu, że sklep posiada ok. 1000 opłaconych zamówień). Im większy miesięczny obrót, tym niższe są prowizje dla serwisu obsługującego płatności elektroniczne. Tak jak poprzednio, Dotpay dopasowuje swoją ofertę do konkretnej firmy w oparciu o całą dokumentację, natomiast najniższą stawkę ma PayU – 1,20%. Najmniej korzystnym wyborem są Przelewy24, które pobierają aż 1,55%, czyli w zasadzie nie obniżają opłaty za usługi równocześnie ze wzrostem obrotów danej firmy. Wydaje nam się, że taką sytuację należy przewidzieć już podczas zakładania swojego sklepu internetowego i od początku rozmawiać z wybranym operatorem. Miejcie się na baczności, gdyż na polskim rynku nadal funkcjonują serwisy, które pobierają opłatę w ustalonym procencie od obrotów sklepu, a dodatkowo doliczają 20-30 groszy od każdej przeprowadzonej transakcji!

Średni sklep internetowy
Średnią firmę rozumiemy tu przy założeniu generowania miesięcznych kosztów do 500 tysięcy złotych i ok. 3000 opłaconych koszyków. W tym przypadku po raz kolejny najlepszą ofertę zdaje się mieć PayU, który schodzi do 0,95% opłaty za swoje usługi. Przelewy24 nadal pozostają przy 1,55%, co przy takich kwotach robi się całkiem niezłą sumką dla operatora. Ciekawym wyborem są mniejsze serwisy, takie jak Bluemedia czy Tpay, które życzą sobie 1,2%. Dotpay pozostaje elastyczny w przygotowywaniu i negocjowaniu ofert, chociaż przy takim statusie sklepu internetowego właściciel pewnie chciałby wiedzieć, jak szerokie ma pole do negocjacji.

Duże sklepy internetowe, przynoszące dochody powyżej 1 mln złotych
W tym wypadku większość serwisów obsługujących płatności schodzi poniżej 1% lub 1,1%. Wyjątkiem jest serwis Przelewy24 - 1,55%. 

 

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 6457 945

E-mail: kontakt@agitokodpromocyjny.pl

Poradnik na temat bezpiecznych zakupoów przez Internet i szybkich płatności online.