Rozwiązania geolokalizacyjne dla e-sklepów

Geolokalizacja w marketingu polega głównie na emisji reklamy na telefonach czy komputerach, które lokalizowane są przez GPS-y lub BTS-y, czyli bazowe stacje przekaźnikowe. Oznacza to, że określony wcześniej komunikat dotrze do danego odbiorcy, wyłącznie wtedy, gdy ten znajdzie się w pożądanej odległości od stacji przekaźnikowej. Dotychczas rozwiązania takie kojarzyły się głównie z nawigacją samochodową, jednak obecnie odkrywa się ich marketingowy potencjał, o dziś opowiemy trochę więcej.

Dzięki użyciu geolokalizacji reklamodawca otrzymuje innowacyjne możliwości dotarcia do pożądanego odbiorcy. Możliwości jest jednak znacznie więcej, ponieważ może to być klient z dopasowanym komunikatem, w konkretnym miejscu, czy w najodpowiedniejszym czasie. Dzięki geolokalizacji użytkownik może zostać zaangażowany w pożądane przez nas działanie. Tym sposobem komunikat reklamowy staje się o wiele bardziej interaktywny i dopasowany do preferencji potencjalnego klienta, który na pewno zainteresuje się tak spersonalizowaną ofertą.

Użycie geolokalizacji w e-biznesie
Geolokalizacja i analiza zachowań konsumenckich klientów sklepu internetowego stwarza możliwość precyzyjnego dostosowania usług i ofert do obecnej sytuacji materialnej i stylu życia danego klienta. Poza tym geolokalizacja pozwala odnaleźć w najbliższej okolicy oddział danej instytucji czy punkt handlowy, w których nabyć można określony towar lub pozwala otrzymać atrakcyjne zniżki. Takie szczegółowe analizowanie ścieżki zakupowej swojej klienteli dają o wiele więcej możliwości. Można np. zwracać uwagę kupujących na konkretne usługi i produkty, z których potrzeby jeszcze nie zdawali sobie sprawy. Obserwacja zachowania konsumentów to również okazja na przesłanie kuszących zniżek, atrakcyjnych ofert specjalnych czy spersonalizowanej listy punktów usługowych. Rozwiązanie pozwala też targetować SMS-y z wyjątkowo dużą precyzją. 

To nie wszystko!
Geolokalizacja przyda się szczególnie tym firmom, których strona posiada kilka wersji w subdomenach, dedykowanych na konkretny kraj. Istnieją bowiem sklepy internetowe, które mają osobną stronę dla użytkowników z Ameryki oraz osobną dla tych z Europy. Jeśli klient mieszkający w Europie wejdzie na amerykańską domenę, od razu przekierowany zostanie na właściwą wersję. Ponadto na mapie może pokazać się najbliższy oddział firmy, opierając się na lokalizacji klienta. Inne praktyczne zastosowanie to wyświetlenie strony we właściwym dla klienta języku, zależnym również od jego lokalizacji. Przecież nie znamy wszystkich języków świata i często trudno nam zmieniać rodzimy język sklepu pochodzącego z Chin czy Meksyku. Przez zastosowanie geolokalizacji strona sama zmieni język zgodny z lokalizacją kupującego. Są też sytuacje, gdy nie chcemy, aby osoba z danego kraju miała dostęp do strony naszego sklepu. Z naszym rozwiązaniem możemy ją całkowicie zablokować. W przypadku płatności, klient podając swój adres może zostać zweryfikowany czy jego geolokalizacja odpowiada adresowi, który wpisał w formularzu. Jeśli kupujący z Chin wpisze adres wysyłkowy do Polski, może to np. poskutkować zablokowaniem całej transakcji płatniczej.

 

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 6457 945

E-mail: kontakt@agitokodpromocyjny.pl

Poradnik na temat bezpiecznych zakupoów przez Internet i szybkich płatności online.