Jak skrócić ścieżkę zakupową i poprawić zadowolenie klientów?

Nie ma nic bardziej frustrującego dla właścicieli sklepów internetowych, niż porzucanie w ostatniej chwili koszyka z zakupami. Zyskaliśmy zaufanie klienta, przekonaliśmy go do włożenia towarów do wirtualnego koszyka. Jednak w ostatniej chwili coś poszło nie tak i straciliśmy szansę na zysk. Zapewne w procesie zakupowym w pewnym momencie wystąpiły pewne trudności czy niedogodności dla klienta. 

Wyeliminowanie tarć
Tarciami można nazwać wszystko, co sprawia, że klienci mają większe trudności z dokonywaniem zakupów lub realizacją transakcji. Klienci zawsze będą podążać ścieżką najmniejszego oporu. Wybiorą najłatwiejszą i najszybszą dla siebie drogę. Jeśli chcemy wygenerować większą sprzedaż, musimy zidentyfikować punkty tarcia w systemie sprzedaży i wyeliminować je. Sprzedawcy internetowi wiedzą coraz więcej o problemach związanych z procesem zakupowym. Większość firm stale pracuje nad jak największym uproszczeniem obsługi i oferuje takie funkcje, jak zamawianie jednym kliknięciem, płatności cykliczne, płatności mobilne czy płatności ratalne. 

Używanie interfejsów API do wypełniania danych
Możemy szybko zmniejszyć tarcia po prostu zmniejszając liczbę pól w formularzu, który klient musi wypełnić, aby dokończyć zakup. Wyeliminujmy wszelkie pola, które nie są konieczne w procesie realizacji transakcji. Pytajmy jedynie o te informacje, które są niezbędne, aby wysłać towar we właściwe miejsce. Bardzo wygodną dla klientów opcją jest autouzupełnianie. Umożliwia ono automatyczne wypełnianie formularzy na podstawie niewielkiej ilości danych. Jeśli najpierw poprosimy o kod pocztowy, system automatycznie uzupełni informację o poczcie czy województwie. 

Zakupy w jednym miejscu
Czy klienci na naszej witrynie muszą znaleźć się na trzech lub czterech różnych stronach w procesie realizacji transakcji? To duże tarcie. Zastanówmy się, w jaki sposób możemy ograniczyć proces do strony koszyka z zakupami i formularza zakupowego. Najbardziej optymalnym rozwiązaniem byłaby możliwość wykorzystania jednej strony, na której klienci mogą przeglądać zamówienia, wyświetlać ich sumy i przekazywać sprzedawcy wszystkie niezbędne informacje z jednego punktu.

Akceptacja różnych form płatności
Wielu konsumentów, szczególnie tych w młodszych grupach demograficznych, nie lubi używać kart do dokonywania zakupów w Internecie, nie wspominając nawet bardziej tradycyjnych opcjach płatności. Starsze pokolenie z kolei nie ma zaufania do nowoczesnych form e- płatności, martwiąc się bezpieczeństwem transakcji. Należy zaproponować klientom różne warianty płatności, aby mogli wybrać metodę, która najbardziej im odpowiada. Wśród wielu sposobów płatności znajdują się i takie, które maksymalnie skracają ścieżkę płatności. Należą do nich np. płatności jednym kliknięciem czy szybkie płatności online. 

 

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 6457 945

E-mail: kontakt@agitokodpromocyjny.pl

Poradnik na temat bezpiecznych zakupoów przez Internet i szybkich płatności online.